فرمول موفقیت رو یاد بگیر

اطلاعیه فروشگاه

اطلاعیه فروشگاه : در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. سایت فوق با کامل ترین و بروزترین طرح های توجیهی و کارآموزی پاسخگوی نیازهای شما عزیزان است، امیداست رضایت کامل شما تبلیغ ما باشد.

انواع سيستم هاي انژكتور 11 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

انواع سيستم هاي انژكتور

1-spfi سوخت توسط يك يا دو انژكتور مركزي پاشيده مي شود . 2- m pfi ( از اين سيستم بيشتر استفاده مي كنيم ) براي هر سيلندر يك انژكتور به كار مي رود.

3- Gdi ( كزل ) سوخت مستقيما به داخل محفظه تزريق مي شود .

انواع Ecu :

MM8P : پرشيا: شامل 35 پايه و هر چهار انژكتور با هم پاشش مي كنند .

SAGEM SL96 : پژو پارس – سمند – پيكان و پژو 405 كه شامل 55 پايه انژكتور ها دو به دو پاشش مي كنند .

SAGEM S2000 : پژو 206 كه شامل 112 پايه ، سه سوكت و انژكتورها تك تك ( بطور مجزا ) پاشش مي كنند .

وظايف ECU عبارتند از:

1- كنترل مقدار و زمان پاشش سوخت متناسب با مقدار هواي ورودي به موتور

2- كنترل مقدار كنترل مقدار اولش جرقه 3- كنترل استپ موتور 4- ضبط كردن عيوب به وجود آمده در سيستم و نشان دادن عيوب بوسيله دستگاه دياگ 5- كنترل لامپ اخطار عيوب 6- قطع پاشش سوخت در دورهاي بالا (cut-off)

تجديد حافظه Ecu ( MM8P ، پرشيا )

قبل از تجديد تجديد حافظه اول بايد عيب را پاك كنيم .

روش هاي پاك نمودن خطا از حافظه Ecu

روش اول: (مرحله اول)

استفاده از دستگاه عيب ياب دياگ

روش دوم:

كه يك روش تجربي بوده و احتياجي به دستگاه دياگ ندارد و در اين روش بعد از برطرف كردن عيب هاي بوجود آمده در سيستم كابل مثبت باطري را حداقل به مدت 15 دقيقه جدا نمائيم كه با اين عمل كه خظاها از حافظه Ecu پاك مي شود . بعد از پاك كردن عيب ها بوسيله هر يك از دو روش فوق حتما بايد Ecu را تجديد حافظه نمود كه تجديد حافظه شامل سه مرحله مي باشد كه مراحل عبارتند از :

مرحله اول :

1- رتايمينگ Retiming ( كه براي همه خودروها يكسان است )

الف : سوئيچ را به مدت 10 ثانيه ببنديد

ب : سوئيچ را به مدت 10 ثانيه باز نمائيد .

ج : بدون گاز دادن خودرو را روشن كنيد .

مرحله دوم :

ثبت نسبت دنده هاي گير بكس در حافظه Ecu ( معرفي دنده ها) :

ابتدا اهرم وضعيت دنده را در وضعيت دنده يك قرار دهيد و حركت نمائيد دور موتور را به 3500 دور بر دقيقه برسانيد حال وارد دنده دو شده و دور موتور را مجددا به 3500 دور بر دقيقه برسانيد اجازه دهيد تا دور موتور كاهش پيدا كند تا بتوانيد از دنده دو وارد دنده يك ( معكوس) بشويد در اين حالت دنده يك براي Ecu شناسايي مي شود معرفي دنده هاي 2 و 3و 4 و و5 به همين ترتيب مي باشد و دنده عقب نيز احتياجي به معرفي ندارد .

مرحله سوم :

تنظيم تطبقي Ecu براي تنظيم مقدار مخلوط سوخت و هوا

1- موتور بايد به اندازه كافي گرم شود . مايعات و سوخت ماشين بايد فول باشند . ماشين را نبايد جك بزنيم.

2- تست جاده در كمتر از 15 دقيقه

3- در حالت هاي مختلف با خودرو رانندگي كنيد .

شرايطي كه Ecu نياز به تجديد حافظه شدن دارد :

1- استفاده از Ecu نو

2- چنانچه كابل مثبت يا منفي باطري بيش از 15 دقيقه برداشته شده باشد .

3- در صورت جدا شدن كانكتور هاي Ecu ( بالاتر از از 5 دقيقه)

4- در صورت جدا شدن رله دوبل ( تيپ يك ، بالا از 5 دقيقه )

طريقه تجديد حافظه در پژو 206

طريقه تجديد حافظه در پژو 206 شبيه تجديد حافظه در پژو پرشيا است .

معايب ناشي از تجديد حافظه نشدن Ecu :

1- پس از استارت زدن موتور و روشن شدن آن خود به خود خاموش مي شود .

2- زمان ترمز گرفتن موتور خاموش مي شود .

3- زمان كولر گرفتن موتور خاموش مي شود .

4- موتور ريپ مي زند .

نكات ايمني در مورد :Ecu

1- از سري كردن باطري ها يعني تبديل به La ولت كردن خودداري كنيد .

2- از يك شمع جهت تست مدار جرقه زني استفاده شود ( چون اگر از پيچ گوشتي استفاده شود ولتاژ زيادي به Ecu ارسال مي كند و Ecu را مي سوزاند )


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 12,300 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file133_1191613_8670.zip19.2k