فرمول موفقیت رو یاد بگیر

اطلاعیه فروشگاه

اطلاعیه فروشگاه : در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. سایت فوق با کامل ترین و بروزترین طرح های توجیهی و کارآموزی پاسخگوی نیازهای شما عزیزان است، امیداست رضایت کامل شما تبلیغ ما باشد.

کارآفريني و اشتغال در نظام آموزش عالي 14 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

کارآفريني و اشتغال در نظام آموزش عالي

رقابت پذيري در اقتصاد جهاني به توانمندي هاي تکنولوژيکي و نوآوري وابسته است. اين امر شامل توانايي توسعه محصولا ت جديد و دسترسي به بازارهاي جديد، به کارگيري تکنولوژي جديد، اعمال بهترين الگوهاي مديريتي در بنگاه ها و توسعه سطوح مهارتي در طيف وسيعي از نيروي کار است. دانشگاه ها قادرند در تمامي اين موارد نقش مهمي ايفا کنند.

در نتيجه افزايش ظرفيت تحقيقات و تکنولوژي کشور براي تبديل دستاوردهاي علمي و يافته هاي فناورانه به موفقيت هاي صنعتي و تجاري و اشتغال زايي به نقش کارآفريني دانشگاه ها وابسته است. لذا رويکرد حاکم بر فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي و مشاوره اي، رويکرد نيازگرا در تعامل با سازمان هاي بيروني دانشگاه است.

اگر به روند رشد وتوسعه جهاني توجه داشته باشيم، در مي يابيم که با افزايش و گسترش فناوري هاي پيشرفته، نقش و جايگاه کارآفرينان به طور فزاينده اي بيشتر مي شود و کارآفريني فردي و سازماني از عوامل مهم رشد وتوسعه اقتصادي به شمار ميآيد; به طوري که در غرب و برخي کشورهاي ديگر، دو دهه اخير دهه هايي طلا يي کارآفريني نام گرفته است.

ساختارهاي موجود در دانشگاه هاي کشور با هدف آموزش تخصصي دانشجو شکل گرفته است و کمتر تقويت و تربيت کارآفريني در دانشجويان مد نظر است. به طوري که فارغ التحصيلا ن فعلي دانشگاه ها اغلب با مفاهيم اوليه کارآفريني آشنايي ندارند.

علا وه بر ضعف نظام آموزشي دانشگاه ها در آموزش مفاهيم کارآفريني عدم ساختارهاي مکمل جهت ايجاد زير ساختار فيزيکي براي توسعه روحيه کارآفريني در دانشجويان از ضعف هاي ديگر اين نظام است. خيل عظيم فارغ التحصيلا ن دانشگاهي باعث اشباع سازمان هاي دولتي و حتي خصوصي از نظر پرسنل مورد نياز شده است ودرصد زيادي از فارغ التحصيلا ن دانشگاه ها امکان جذب در اين سازمان ها را ندارند. اين موضوع زمينه هاي مهاجرت فارغ التحصيلا ن دانشگاهي به کشورهاي ديگر را سبب شده است و بيکاري فارغ التحصيلا ن را به يک معضل مهم در کشور تبديل کرده است. براي رفع اين مشکل روش هاي مختلفي امروزه در دنيا تجربه شده است.

اغلب اين روش ها در دو دسته تکميل ساختارهاي آموزشي و ايجاد بسترهاي لا زم کارآفريني مانند مراکز رشد تجربه گرديده است.

تکميل ساختارهاي آموزشي که به منظور آشناسازي دانشجويان نسبت به مسائل کسب و کار و تربيت و تقويت روحيه کارآفريني ايجاد مي شوند آماده سازي روحي و رواني فارغ التحصيلا ن براي ورود به عرصه هاي اقتصادي را هدف مي گيرد. بسترهاي توسعه کارآفريني به منظور فراهم آوردن شرايط فيزيکي لا زم براي ورود اين فارغ التحصيلا ن کارآفرين ايجاد مي شود و ايجاد حرفه هاي اقتصادي را هدف مي گيرند. از جمله ساختارهايي که در بسياري از کشورها براي اين منظور تجربه شده اند، مراکز رشد تجاري و فناوري (انکوباتورها) هستند.

مروري بر تجربه مراکز آموزش عالي در کشورهاي مختلف نشان مي دهد که اين مراکز با توجه به شرايط اقتصادي و اجتماعي که در آن قرار گرفته اند به يکي از اين راه حل ها پرداخته اند يا دوره هاي آموزشي با عنوان کارآفريني راه اندازي کرده اند يا اقدام به ايجاد يک مرکز رشد در دانشگاه نموده اند. در بسياري از موارد نيز اين دو راهکار به طور همزمان به کار گرفته مي شود. پيش بيني مکانيزم هاي لا زم در بهره گيري از اين به صورت تکميل کننده يکديگر از جمله مسائلي است که نقش بسزايي در اثر بخشي اين راه حل ها دارد، نظام آموزش عالي کشور در يکي دو سال اخير به موضوع تقويت و توسعه روحيه کارآفريني در دانشجويان توجه ويژه اي مبذول داشته واقدام به سرمايه گذاري اوليه در اجرايي کردن اين دو راه حل نموده است. ايجاد دوره ها و مراکز کارآفريني و همچنين صدور مجوز و حمايت نسبت به راه اندازي بيش از 15 مرکز از اقدامات اجرايي است که در اين رابطه شکل گرفته است. به منظور بهره گيري بيشتر از اين دو حرکت، که به صورت کاملا مستقل انجام شده است، لا زم است کارکرد کل مجموعه هاي راه اندازي شده در دستور کار مديران آموزش عالي قرار گيرد.

اهداف و محتواي

آموزش کارآفريني

هدف اوليه، از توسعه کارآفريني همانا تربيت نمودن افراد متکي به نفس و آگاه به فرصت ها است. (کاتن، 1990، ص 147)

آموزش هاي کارآفريني به دنبال بهبود و انگيزش در گرايش هاي افراد همچون فرصت جويي، ابتکار، مخاطره پذيري و ... است. (گيپ 1990، ص 12)

هدف از گنجاندن کارآفريني در برنامه درسي (علا وه بر ايجاد توانايي در افراد جهت کارآفريني و شکل


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 9,700 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file755_1193245_5133.zip14.5k